הגשת תלונה במשטרה

המדריך המלא להגשת תלונה במשטרה: כל מה שצריך לדעת לפני שניגשים לתחנה ומגישים תלונה כנגד שכן, בן זוג או סתם אדם זר. איך מגישים תלונה? מה הסיכונים? איך גורמים למשטרה לקחת את התלונה שלנו ברצינות ולחקור בצורה יעילה? עו"ד פלילי אלעד שאול יחד עם עו"ד אהרון מלכה המאמר המקיף ביותר בנושא.

 

איך מגישים תלונה במשטרה?

ההליך הפלילי בדרך כלל מתחיל בהגעה פיזית לתחנת משטרה לצורך הגשת תלונה, זו "דרך המלך".

תלונה במשטרה ניתן להגיש במספר דרכים עיקריות:

  1. הגעה לתחנת המשטרה: מסירת תלונה בדרך הקלאסית והמועדפת על ידי משטרת ישראל.
  2. פניה למוקד 100: מסירת תלונה טלפונית, לרוב במקרי חירום בלבד שלאחריהם מתבקש המתלונן להגיע לתחנה להגשת תלונה מסודרת.
  3. תלונה באמצעות אדם אחר: מסירת תלונה על ידי אדם אחר, למשל, כשהמתלונן קטין או במסירת מידע מודיעיני.

 

תמיד ניתן להיעזר בשירותי עורך דין פלילי לצורך הגשת תלונה במשטרה או לקבלת ייעוץ לפני ההגשה. ליווי משפטי יכול לייעל את התלונה, לסייע בביסוס הראיות ולבסוף להגדיל את הסיכוי למיצוי החקירה נגד החשוד.

 

מי יכול להגיש תלונה במשטרה?

לכל אדם קיימת הזכות להגשת תלונה במשטרה. אם המתלונן מתחת לגיל 18 על המשטרה לפעול בהתאם לפקודת המטה הארצי (14.01.05 "חקירת קטין"), שגם לפיהן חייב לגבות מהקטין עדות. אם המתלונן לוקה בנפשו או פסול דין, התלונה תוגש לרוב באמצעות האפוטרופוס שלו ובהתאם לנהלי אח"מ.

סעיף 58 לחוק סדר הדין הפלילי וסעיף 2 לפקודת הראיות קובעים: "הכל כשרים להעיד" ואין הגבלה על זהות מגיש התלונה. ברוח זו, נקבעו פקודות המטה הארצי במשטרת ישראל ביחס לקבלת תלונה וטיפול בתלונה הקובעת:

"כל איש משטרה חייב לקבל תלונה על ביצוע עבירה, המופנית אליו, בין אם היא מעלה חשד לביצוע עבירה פלילית ובין אם אינה מעלה חשד כזה." לצערי, נתקלתי לא אחת בסירוב מצד תחנות משטרה לגבות תלונה ממתלונן – מדובר בהתנהלות לא חוקית שיש לטפלה באמצעות עורך דין פלילי.

 

צפו בסרטון קצר המסביר את כל מה שתצטרכו לדעת בתור התחלה על הגשת תלונה:

 

מה קורה אחרי הגשת תלונה במשטרה?

לאחר הגשת תלונה במשטרה, החוקר שגבה את התלונה מתייעץ עם קצין החקירות ורכז החקירות ומחליטים אם לחקור את התיק או לסגור ללא חקירה. אם הוחלט על פתיחה בחקירה, התיק מסווג לפי רמת הדחיפות, החשש לחיי אדם, סוג העבירה, נסיבות המקרה ועוד.

לאחר שהקצין מקבל החלטה על פתיחה בחקירה מבצע החוקר מספר פעולות כגון:

  1. עדים וחשודים מקבלים זימון לחקירה.
  2. חקירת חשודים.
  3. עריכת דו"חות פעולה.
  4. קבלת צווים מבית המשפט (כגון: צו חיפוש, צו האזנת סתר, צו מעצר ועוד).

 

במקרים מסוימים, מערב החוקר את קצין המודיעין של התחנה והוא יכול לבצע פעולות סמויות במישור המודיעיני כמו:

  1. האזנות סתר.
  2. הפעלת מצלמות נסתרות.
  3. הפעלת סוכנים סמויים.
  4. קבלת מידע ממקורות מודיעיניים.
  5. אמצעים מודיעיניים אחרים.

 

משטרת ישראל מקבלת מאות ואלפי תלונות חדשות בכל יום, חלקן הגדול נגנז ללא חקירה. כדי להגדיל את הסיכוי שהתלונה תיחקר, מומלץ להגיש את התלונה באמצעות עורך דין פלילי.

 

האם חובה להגיש תלונה בתחנת המשטרה?

לא בהכרח. "דרך המלך" היא הגשת תלונה בתחנת המשטרה והיא זוכה לאפקטיביות הרבה ביותר.

עם זאת, ניתן להגיש תלונה גם בדרכים הבאות:

  1. בעל פה: פניה לאיש משטרה בעל פה ומחוץ לתחנת המשטרה.
  2. בכתב: הגשת תלונה במשטרה באמצעות פניה כתובה, לרוב, על ידי עורך דין פלילי המייצג את המתלונן.
  3. טלפונית: הגשת תלונה במשטרה באמצעות פניה למוקד 100 או לתחנת המשטרה עצמה.

ניתן להגיש תלונה גם באמצעות אתר האינטרנט של המשטרה בקישור "הגשת תלונה מקוונת". הגשת התלונה באינטרנט לא מחליפה הגעה פיזית לתחנת המשטרה – התלונה המקוונת תיבחן על ידי שוטר והוא יחליט אם לזמן את המתלונן לתחנה.

 

איך לבחור באיזו תחנה להתלונן?

ברוב המקרים כאשר מדובר על הגשת תלונה במשטרה, ניתן להגיש תלונה בתחנה הקרובה לביתך. בתיקים פליליים מסוימים מחליטה המשטרה להעביר את התיק ליחידה חוקרת אחרת שמוסמכת לחקור בתלונה בצורה טובה יותר, למשל: מקום מגורי החשוד: אם החשוד מתגורר בעיר אחרת, יתכן שהתלונה תועבר לטיפול תחנת המשטרה המקומית.

תלונה המצריכה ידע מקצועי: ישנם תיקים שהתחנה בה הוגשה התלונה, מחויבת להעביר את התיק ליחידה מקצועית. למשל:

  • יחידת הסייבר בלהב 433 או במחוז: תלונה בגין עבירת סייבר, עבירה לפי חוק המחשבים, תועבר תמיד לחוקר סייבר ביחידת הסייבר המחוזית ובמקרים חריגים ללהב 433
  • רשות ההגבלים העסקיים (רשות התחרות): תלונה הקשורה בהסדר כובל, קרטל, תיאום מחירים ומכרזים תועבר לטיפול רשות התחרות.
  • רשות ניירות ערך: תלונה ממנה עולה חשד להרצת מניות, שימוש במידע פנים ועבירות לפי חוק ניירות ערך – תועבר לרשות ני"ע.
  • המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש): אם התלונה מוגשת נגד שוטר או שמעורב בה שוטר, התלונה תועבר למחלקה לחקירות שוטרים.

 

מורכבות החקירה: תלונות שמגלות מורכבות מיוחדת יועברו לטיפולן של יחידות מיוחדות במשטרה, בניהן:

  • היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה): מטפלת בתיקי שחיתות שלטונית כגון שוחד, הפרת אמונים ועבירות על טוהר המידות.
  • היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ): מטפלת בתיקי פשיעה חמורה בעלת מאפיינים כלכליים כגון ארגוני פשיעה, עבירות מרמה חמורות ועוד.
  • היחידה הארצית לחקירות בינלאומיות (יאחב"ל): מטפלת בתלונות מהן עולה חשד לעבירות חמורות ומורכבות שכוללות אספקט בינלאומי.

 

סוגי עבירות בגינן אפשר להגיש תלונה במשטרה

על פי נתונים רשמיים של משטרת ישראל, בשנת 2019 נפתחו מעל 301,000 תיקי חקירה פליליים. מתוך התיקים שנפתחו, ב-15% מהמקרים הוגש כתב אישום וב-5% מהתיקים נחתם עם החשוד הסדר מותנה ולא הוגש כתב האישום.

 

סוגי העבירות בהן מוגשות תלונות למשטרה הן:

  1. תלונה על איומים או אלימות: כשליש מהתלונות שהוגשו הן בגין עבירת האיומים או אלימות קלה יחסית דוגמת תקיפה הגורמת חבלה של ממש.
  2. תלונה על אלימות במשפחה: חלק גדול מהתלונות הוגשו בתיקי אלמ"ב בחשד לתקיפת בת זוג.
  3. תלונה על גניבה או מרמה: כמעט 40% מהתיקים שנחקרים במשטרה נוגעים בעבירות גניבה ומרמה למיניהן כגון זיוף, קבלת דבר במרמה פריצה ועוד.
  4. תלונה על עבירות מחשב: ישנם כ-2,000 תיקים בשנה הנוגעים לעבירות מחשב דוגמה חדירה לחומר מחשב, סחיטה מינית ברשת ועוד.
  5. תלונה על עבירת מין: תיקים רבים נפתחים בכל שנה בחשד לביצוע עבירות מין כגון מעשה מגונה, אונס, הטרדה מינית ועבירות מין בקטינים, בתוך המשפחה או מחוץ למשפחה.

 

לעיתים, בעיקר כשמדובר בעבירת אלימות קלאסית כגון קטטה או אלימות במשפחה (אלמ"ב) תיתכן הגשת תלונה הדדית, כל צד טוען שהשני תקף אתו, לכן יתכן ששני הצדדים יחקרו תחת אזהרה כחשודים. חשוב להתייעץ עם עורך דין פלילי לפני שמגישים תלונה במשטרה כדי לבדוק האם יש סיכוי שגם המתלונן עצמו ייחקר ויהפוך לחשוד בתיק.

חשוב לציין, לאחר הגשת תלונה במשטרה אי אפשר לבטל את התלונה – מרגע שהוגשה התלונה, משטרת ישראל "נכנסת בנעלי" המתלונן ומנהלת את החקירה עבורו.

עורכי דין אלעד שאול ושות׳

ייצוג משפטי מוביל בתחומי המשפט הפלילי!

 

להגיש תלונה במשטרה – זכויות המתלונן בהליך החקירה

אז מהן זכויותיו של מתלונן כאשר הוא בוחר להגיש תלונה במשטרה? זכויותיו של מתלונן שמגיע להגיש תלונה במשטרה שהוא גם נפגע עבירה לפי חוק זכויות נפגעי עבירה הן לא רבות אך משמעותיות. עו"ד פלילי שמומחה לנפגעי עבירה יכול לוודא שזכויות המתלונן נשמרות מול המשטרה ולאחר מכן גם מול התביעה המשטרתית או הפרקליטות.

 

מערכת נפגעי עבירה (מנ"ע)

מערכת נפגעי עבירה היא מערכת משטרתית בה נפגע העבירה (המתלונן) יכול להתעדכן לגבי מצב החקירה. בעת הגשת מקבל המתלונן דף מידע כללי עם זכויותיו וכן שם משתמש וסיסמה לצורך כניסה למערכת המנ"ע. בשל חקיקת חוק נפגעי עבירה ותקנות נפגעי עבירה בין השנים 2001 ל-2002, הוקמה מערכת נפגעי העבירה (מנ"ע) והוקמו גם יחידות סיוע בפרקליטות ובתביעה המשטרתית.

 

חלק מזכויותיו של המתלונן שבא להגיש תלונה במשטרה הן:

  1. קבלת עותק מכתב האישום שהוגש נגד החשוד.
  2. קבלת מידע על השלבים העיקריים בחקירה ובהליך הפלילי.
  3. קבלת הודעה על כוונה לעכב הליכים.
  4. קבלת הודעה על כוונה להגיע להסדר עם החשוד (בתיקים חמורים).

 

אז מדוע מתלונן בתיק פלילי זקוק לייצוג של עורך דין?

המשטרה בחלק גדול המקרים לא מעניקה למתלונן שבא להגיש תלונה במשטרה את הזכויות המגיעות לו ואף לא חוקרת תלונות כראוי, לכן כ- 85% מהתלונות שמוגשות נסגרות ללא כתב אישום. ייצוג משפטי בשלב החקירה יסייע למשטרה לקבלת תמונה מלאה על התיק – עורך הדין מפציר במשטרה לחקור, יוצר קשר עם קצין החקירות וממקסם את זכויות המתלונן.

 

מדוע חשוב להיוועץ בעורך דין בטרם הגשת תלונה במשטרה?

על פניו, להגיש תלונה זה ממש קל! ניגשים לאחת מתחנות המשטרה וממתינים בתור לחוקר מש"ל (מרכז שירות לאזרח), או מתקשרים למוקד 100 של המשטרה (105 כאשר מדובר בעבירת מחשב כנגד קטינים ברשת) ומדווחים על אירוע שבסופו ניידת תגיע למקום האירוע ותגבה תלונה ראשונית לצורך המשך התחקור. אז מדוע בכל זאת חשוב להיוועץ בעורך דין פלילי מנוסה לשם כך? התשובה בגוף השאלה.

עורך הדין נפגש עם המתלונן לפני הגשת התלונה, כותב את כל הפרטים, בוחן את הראיות שיש למתלונן ושואל את כל השאלות הדרושות כדי להמליץ אם להגיש תלונה או לא. אם הוחלט על הגשת תלונה, עורך הדין מציע מה הדרך הנכונה, אילו ראיות להגיש ואיך המתלונן צריך להתנהג בזמן הגשת התלונה. דוגמה: למשרדנו הגיע לקוח שנפל קורבן לסחיטה באיומים על ידי גורם עברייני שטען לעבירת מין שביצע הלקוח.

לאחר סיעור מוחות ובחירת הנתיב הנכון עבור הלקוח, יצרנו קשר עם היחידה המרכזית במשטרת ישראל (הימ"ר), ליווינו את הלקוח לתחנת המשטרה ושם צוות לו צוות בילוש שביצע מעצר של הסוחטים. כתב אישום חמור הוגש נגד הסוחטים והמתלונן נותר ללא פגע. בתיק זה, ללא ליווי של עורך דין פלילי מנוסה, סביר להניח שהלקוח היה נחקר תחת אזהרה בחשד לביצוע עבירה והתיק לא היה מוביל להקמת צוות חקירה מיוחד ומעצר החשודים.

עו"ד פלילי מנוסה, יושב עם המתלונן לפני הגשת התלונה במשטרה, בוחן את הראיות ויודע לייעץ בהתאם: מה להציג, מה להדגיש ומה עדיף שלא להציג. כמו כן, מקבל המתלונן מידע מקיף על זכויותיו בעת מסירת התלונה (למשל: הזכות להימנע מהפללה עצמית).

 

בירור מצב תלונה במשטרה

בירור מצב התלונה שהוגשה במשטרה, ניתנת לביצוע במספר דרכים:

  • כניסה למערכת מנ"ע: לצערנו, המידע במערכת מוגבל ולא תמיד מעודכן.
  • הגעה פיזית לתחנה: לצערנו, המשטרה לא תמיד משתפת פעולה.
  • פניה כתובה על ידי עורך דין: כחלק מליווי המתלונן, עורך הדין עומד בקשר רציף עם קצין/ת החקירות ומעדכן את הלקוח על מצב החקירה.

 

עבודת עורך הדין חשובה מאוד בליווי מתלונן להגשת תלונה, הוא מסייע בניתוב התלונה וב"האכלת" המשטרה את המידע בכפית. במערכת ממשלתית גדולה כמו משטרת ישראל, היקף העבודה עצום והתיקים ה"עסיסיים" יותר מקבלים עדיפות ומוקצים להם משאבים – בעוד תיקים אחרים (רוב התיקים) לא נחקרים כראוי.

אנו יודעים ללוות חקירה ולהפוך את תלונת המתלונן לרלוונטית יותר בעיני המשטרה – אנו מעודדים את המשטרה לחקור ולבצע את עבודתה ומעלים את הסיכוי למיצוי החקירה. תפקידנו הוא לתמצת את התלונה מצד אחד, אך גם לוודא שכל הפרטים החשובים כלולים בה. כאשר המשטרה יודעת שיש עורך דין פלילי בתמונה, היא תחקור בצורה טובה יותר את התלונה ותגיע יותר מהר לתשאול עדים, ביצוע מעצרים וכדומה.

 

ביטול תלונה במשטרה – האם זה אפשרי?

"ביטול תלונה במשטרה" הוא מונח מוכר בקרב הציבור וחשוב להבין מה המשמעות שלו לפני שרצים "לבטל את התלונה". לפי החוק, מרגע שמוגשת תלונה במשטרה – המשטרה תתחיל לחקור בתלונה. למעשה, גלגלי ההליך הפלילי נעים מעצמם והמשטרה "נכנסת לנעלי המתלונן" ויוצאת לדרך. בסופו של יום המתלונן הוא רק עד בתיק, אמנם יש לו זכויות, אבל בניגוד להליכים אזרחיים אין למתלונן זכות להחליט אם התיק יפסיק או יימשך.

הסיבה העיקרית בגללה לא ניתן לבטל הגשת תלונה במשטרה, היא תיקי אלימות במשפחה המאופיינים ב"תסמונת האישה המוכה", שהרי אישה מוכה שמתלוננת על בעלה, תמיד תבקש לבטל את התלונה.

 

הגשת תלונה שווא והשלכותיה

תלונת שווא או תלונת שקר במשטרה עלולה להוות עבירה פלילית חמורה של מסירת ידיעה כוזבת, אם יש אדם אחר שהניע את המתלונן לשקר – גם הוא חשוף לחקירה פלילית בחשד להדחה בחקירה. תלונת שווא במשטרה יכולה להוביל לתביעת לשון הרע כנגד המתלונן על ידי החשוד, או תביעה נזיקית מכוח עוולת הנגישה הקבועה בפקודת הנזיקין.

לפני שרצים להגיש תלונה במשטרה עדיף להתייעץ עם עורך דין פלילי כדי לא לבצע שגיאות מיותרות ולחסוך המון זמן וכאבי ראש עתידיים.

 

האם ניתן להגיש תלונה אנונימית?

ככלל לא ניתן להגיש תלונה אנונימית. המקרה היחיד בו הדבר אפשרי, הוא אם המתלונן יקבל חיסיון המגובה בתעודת חיסיון. אפשרות נוספת, חריגה יותר, היא הגשת תלונה דרך עיתונאי תחקירן שמסרב לחשוף את המקור שלו או הגשת התלונה לגוף שמאפשר הגשת תלונות חסויות (כמו "המלשינון" של רשות המיסים).

הגשת תלונה אנונימית היא בעייתית ביותר ומשקלה נמוך. זכותו הבסיסית של נאשם בהליך פלילי היא לחקור את המתלונן בבית המשפט ולחשוף אם הוא דובר אמת או שקר – אם המתלונן אנונימי, הנאשם לא זוכה להגנה ראויה וסביר שהוא יזוכה.

 

ערר על גניזת תלונה או סגירת תיק משטרה

אם הגשתם תלונה והתיק נגנז, סביר להניח שעילת הסגירה היא אחת מאלו:

  1. חוסר ראיות: לאחר חקירה המשטרה החליטה שאין מספיק ראיות להעמדת החשוד לדין.
  2. חוסר עניין ציבורי: למרות שיש ראיות מספיקות להעמיד לדין, אין אינטרס ציבורי בניהול התיק.
  3. חוסר אשמה: החשוד לא אשם.

 

ישנה עילת סגירה נוספת והיא "מכלול הנסיבות אינו מצדיק פתיחה בחקירה" והיא רלוונטית למקרים בהם המשטרה החליטה שלא לחקור. אז מה עושים את התלונה שהגשנו נגנזה? תוכלו לערור על הגניזה ולבקש לפתוח מחדש את תיק החקירה. ערר על גניזת תיק חקירה חייב להיות מנומק ולכלול טענות משפטיות מהותיות, לכן מומלץ להגיש את הערר באמצעות עורך דין פלילי.

הערר מוגש לגוף הממונה על מי שסגר את התיק, הוא בוחן את החלטת הסגירה ומקבל החלטה.

 

האם אפשר לקבל עותק מהתיק כדי להגיש ערר?

אפשר לבקש להעתיק את החומר. אך שימו לב! על פי הפסיקה וההנחיות, מתלונן שנחשף לחומר הראיות פוגע במשקל הראיות בתיק. בעצם, העתקת חומר הראיות על ידי מתלונן לצורך הגשת ערר – מקטינה את הסיכוי שהערר יתקבל.

 

העברת תיק החקירה לתביעות או לפרקליטות בסיום החקירה

עם סיום החקירה תעביר המשטרה את התיק לעיון תובע פלילי, עורך דין במקצועו, מטעם התביעה המשטרתית או פרקליטות המחוז. בתיקים בהם נחקר החשוד בעבירות עוון (עד 3 שנות מאסר) הגוף התובע יעיין בתיק ויחליט האם להגיש כתב אישום. בתיקים בהם נחקר החשוד בעבירות פשע (מעל 3 שנות מאסר) הגוף התובע מחויב לערוך לחשוד שימוע לפני הגשת כתב אישום שייערך באמצעות עורך דין.

תפקיד השימוע, כשמו כן הוא – לאפשר לחשוד באמצעות סנגורו להשמיע טענות ולשכנע את התובע הפלילי לא להגיש כתב אישום. לצורך קיום שימוע, החשוד רשאי להעתיק את עיקרי חומר הראיות – סנגור טוב, יודע כבר בשלב השימוע לאתר את מחדלי החקירה ולהציג אותם בפני הפרקליטות באופן שיוכיח שלא ניתן לעמיד את החשוד לדין.

ייצוג בשימוע, צריך להיעשות בצורה חכמה, מתוחכמת לאחר עבודה יסודית ומעבר על כלל חומרי החקירה העומדים לרשות הסנגור. כמתלוננים או נפגעי עבירה, עורך דינכם יכול וצריך להביע עמדה במהלך השימוע של החשוד ולאזן ככל האפשר את השפעת עורך דינו על הפרקליטות. שוקלים להגיש תלונה במשטרה? חוששים ולא יודעים איך להגיש תלונה במשטרה? אני לרשותכם בכל עת.

הגשת תלונה במשטרה

4.9 מתוך 5 - (17 הצבעות)
שאלות ותשובות
כל אדם רשאי להגיש תלונה במשטרה על פי חוק. לעיתים המשטרה מסרבת לקבל תלונה שמוגשת לה ומדובר בהתנהלות לא חוקית שמצדיקה מעורבות של עורך דין.
יש מספר דרכים, המרכזית שבהן היא באמצעות הגעה לתחנת המשטרה ומסירת התלונה ישירות לחוקר. דרכים נוספות הן דיווח למשטרה טלפונית, העברה מידע לקצין מודיעין או הגשת תלונה מקוונת באינטרנט.
לאחר הגשת התלונה ניתן להיכנס למערכת מנ"ע (מערכת נפגעי עבירה) כדי להתעדכן. אם לא קיבלתם מספיק מידע או שהמשטרה לא משתפת איתם פעולה, מומלץ לפנות לעורך דין פלילי לקבלת ייצוג. מאיתנו המשטרה לא יכולה להתעלם.
באפשרותך להגיש ערר על ההחלטה לסגור את התיק. הערר יעבור לטיפול גורם מוסמך שיחליט אם לפתוח את התיק מחדש.
זקוקים לייעוץ אישי בנושא הגשת תלונה במשטרה?
השאירו פרטים ונשוב אליכם במהרה:
תרצו לחזור לנקודה מסוימת בכתבה?
כותב המאמר
Picture of עורך דין אלעד שאול
עורך דין אלעד שאול
שותף מייסד במשרד. מעורכי הדין הפליליים המובילים בישראל, יוצא פרקליטות מחוז תל-אביב ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים. נחשב לאחד המומחים הבולטים בתחומי עבירות מחשב, סייבר, מרמה והונאה ועבירות צווארון לבן. מוסמך מטעם גופי ממשל בארץ, באירופה ובארה"ב לניהול סיכוני סייבר, הגנת הפרטיות וניהול משברים.

עו"ד אלעד שאול בפייסבוק • עו"ד אלעד שאול ביוטיוב • מייל אישי [email protected]

מאמרים נוספים בתחום
עורך דין אלעד שאול רקע שקוף
זקוקים לייעוץ?
השאירו פרטים ונשוב אליכם במהרה
הנושא דחוף? חייגו 24 שעות ביממה
לקוחות ממליצים
עו"ד אלעד תמיד זמין ליעוץ ומענה. נעזרתי בשירותיו מס פעמים
Sharon E.
Sharon E.
16:53 04 Apr 16
תותח על
Uri N.
Uri N.
09:12 25 Sep 17
הייתי בסיטואציה קשה. והגעתי אליו ממש במקרה. לא ידעתי לאן אני נכנס, הייתי מבולבל והרוס, עד שהגעתי אליו. הוא פשוט הקשיב לי, והעמיד אותי על 2 רגליי. פרס בפניי את האפשרויות והיה לצידי לכל אורך הדרך.רוצה לשבח ולהגיד שעו"ד אלעד שאול אדם ענק עם לב יותר ענק, נלחם בשבילי ותמך בי, ולא הרפה. גם כשהייתי נודניק בשיחות, ידע להסביר, עד שאבין ואדע הכל.תודה לך! אין ספק שאלוהים שלח לי אותך. המלאך השומר שלי.
Shay B.
Shay B.
15:03 21 Nov 19
זה העו"ד שתרצה/י לפנות אליו. יסודי, מקצועי, רציני. עזר לי בשני מקרים, והשיג את התוצאה הרצויה. ממליץ בחום!
Meir B.
Meir B.
15:22 25 Nov 19
אלעד בחור נחמד רציני והכי חשוב - מקצועי הוא העניק לי שירות מעולה.שירות אישי ומקצועי. תמיד פנוי לשאלה או התייעצות, תמיד רוצה בטובתי ותמיד נחמד.אלעד הוא מקצוען אמיתי, ידעתי שאני בידיים טובות מהרגע הראשוןהשירות שהוא מעניק הוא מעולה ואמיתי בלי משחקים, עורך דין לאנשים שחשוב להם שהעבודה תבוצעיש בעלי מקצוע אמיתיים ויש בעלי מקצוע שעושים הרבה רעש, ההבדלים הם שאלה שעושים רעש וצלצולים לא באמת עושים את העבודה ואלעד בהחלט עושה את העבודה על הצד הטוב ביותראין לי ספק שאפנה ואשתמש בשירותיו של אלעד גם בעתיד במקרה הצורךתודה רבה עו''ד אלעד שאול
daniel D.
daniel D.
07:51 10 Sep 23
שלום רב,רוצה להגיד רק שאין עורכי דין מקצועיים ואמינים כאלה. עונה על כל שאלה, בן אדם מאוד מקצועי שעזר לי באמת המוןרוצה להמליץ עליו וכל מי שיקח את השרותים שלו לא יצטער על זה.ממליץ בחום פשוט אלוף☝️🙏
איציק ק.
איציק ק.
04:53 04 Sep 23
Efficiency, professionalism, quickness, well hearted gentleman !
Stephane P.
Stephane P.
08:43 24 Aug 23
‏בן אדם משכמו ומעלה אמין!!!
Bar T.
Bar T.
08:28 07 Aug 23
הטופ של הטופ!שירות ומקצועיות ללא פשרות,לא "חושב" אלא גר מחוץ ל"קופסא"תודה רבה על טיפול מסור ויעיל 🙏🏻
משה כ.
משה כ.
18:48 26 Jul 23
שירות מדהים!
david H.
david H.
18:33 13 Jun 23
אלעד, אהרן והצוות מעולים מצוינים משכמם ומעלה.
Menashe
Menashe
08:07 14 Feb 23
באמת בן אדם טוב ועוזר תודה רבה ממליץ בחום
אורים ש.
אורים ש.
11:29 10 Nov 22
דיברתי עם אלעד בטלפון לגבי מקרה שהייתי צריך עזרה לגביו.בסופו של דבר עברתי את התהליך איתו וגיליתי אדם מקצועי שיודע להגיד את המילה הנכונה ולתת לך תחושת ביטחון.מאוד מקצועי - ממליץ בחום
John C.
John C.
13:04 28 Oct 22
עו"ד פלילי נהדר, אדם קשוב, מקצועי, מבין עניין, יצירתי מאוד ובעל כושר שכנוע. ייצג אותי בתיק של תלונת שווא על הטרדה מינית וגם בחקירה תחת אזהרה בחקירה במשטרה. תודה לאל התיק נסגר מחוסר אשמה ואין לי מילים איך להודות לו!
arie B.
arie B.
09:56 26 Apr 22
לעורכי הדין אהרון מלכה ואלעד שאול היקרים,אין מילים שיכולו להביע את הערכתנו על העזרה והנתינה, על המאמצים הענקיים שעשיתם למעננו,על האוזן הקשבת בכל רגע נתון,תודה על הסבלנות ועל ההשקעה המתמדת והבלתי פוסקת,על כך שאתם רואים את האדם עצמו ואת מכאוביו לפני הכל, תודה שהחזרתם לנו את החיים למשפחה.אתם הבחירה הכי טובה שעשינו,תודה על הכל מכל הלב והנשמה.
ornat H.
ornat H.
17:24 20 Apr 22
עורך דין אלעד שאול הוא העורך דין הפלילי הכי טוב שיצא לי להכיר !מעבר לאישיותו הייחודית הוא מקצועי ברמות.ממליצה בחום לכל מי שנזקק לעזרה בתחום הפלילי וניהול משברים לא לחשוב פעמיים ולצלצל לאלעד!!
בר י.
בר י.
13:26 20 Apr 22
עו''ד מקצועי שמכיר טוב טוב כאב של לקוחות עם ארגז כלים חשוב לפתרון כל סוגיה! פשוט תותח!
yael E.
yael E.
13:15 20 Apr 22
עו''ד מספר 1. בן אדם רציני, מקצועי ויסודי!
Marina G.
Marina G.
12:39 20 Apr 22
עורך דין פלילי אלעד שאול היה באמת הדבר הכי טוב שיכלתי לבקש לעצמי, השירות,היחס האישי,ההקשבה ,רואים שבאמת אכפת לו לעזור לך והוא רוצה בטובתך. אני שמעתי דברים טובים על אלעד,אבל מעולם תיארתי שהוא יעלה על כל הציפיות שלי, פשוט תודה,אני יודע בוודאות שבלעדיך לא הייתי מגיע לאותם תוצאות,אלוף אלוף אלוף!!
רון ח.
רון ח.
12:34 20 Apr 22
חביב, מקצועי, מלא בידע. מומלץ בחום!
Emily A.
Emily A.
12:18 20 Apr 22
ממליצה מאוד משרד עורכי דין מקצועי , איכותי , אלופים בשרות 🙏🙏
מירי מ.
מירי מ.
14:48 12 Jan 22
ממליצה בחום מדובר באנשי מקצוע מהמעלה הראשונה ביותר אדיבים לוחמניים ומה לא בקיצור מספר 1 בארץ נקודה
הדר א.
הדר א.
14:30 12 Jan 22
מדובר במקצוענים אמתיים אנשי שירות ברמה הגבוהה ביותר משרד שאני מכנה אותו לוחמים ,שירותים רגישים עם הסבר פנים ללקוח בכל שעה והכי חשוב לוחמניים ממליץ לכולם שירות מספר 1 בארץ 🙏🙏
david M.
david M.
14:27 12 Jan 22
מקצוען אמיתי.
Tomer
Tomer
10:41 25 Dec 21
במקרה הגעתי למשרד של עו"ד אלעד שאול, ואני חייב לציין שהטיפול שלו במקרה שלי היה יוצא דופן!!! האיכפתיות שלו, החריצות, המקצועיות והיחס האישי - אלה לא רק סיסמאות, ככה הוא מתנהל!!! ממליץ בחום!!!!
מיכאל ו.
מיכאל ו.
18:30 20 Dec 21
תודה על השירות המשפטי והטיפול המצוין אני מעריך אותך
ציון א.
ציון א.
11:17 12 Sep 21
מאוד נדיר בעולם הזה למצוא עו״ד כלכך מקצוען ומסור. לבחור בו הייתה ההחלטה הכי טובה שקיבלנו, ובתחום הזה ההחלטה הזאת יכולה להיות גורלית. עובד מסביב לשעון, מקדיש תשומת לב לכל תיק, וחד ומדויק בצורה בלתי רגילה. ממליצים מאוד מאוד על עו״ד אלעד שאול לכל צורך של עו״ד פלילי.
KC
KC
07:29 30 Jun 21
עו"ד אלעד שאול הוא עו"ד מנוסה ומקצועי, טיפל בי במקצועיות ובמסיקות והביא לתוצאה המבוקשת.תודה רבה.
אורן בן ס.
אורן בן ס.
11:44 21 Jul 20
אף פעם לא תיארתי לעצמי שיצטרך עורך דין פלילי. מצאתי את החי טוב בעולם באחריות. חביייבייי
מופיד ת.
מופיד ת.
20:59 20 Jul 20
אלעד שאול הוא עורך דין פלילי מצוין! ממליץ
Dani A.
Dani A.
19:48 08 Jul 20
איכות השירות יוצאת מגדר הרגיל.כל יעוץ - יעוץ.כל עצה - עצה.הופתעתי לגלות עו"ד מבריק וחריף, אסטרטג מנוסה שהרגיש לי קצת כאילו חוזה את הנולד.... Briliant!
Gal W.
Gal W.
21:02 29 Jun 20
העורך דין הכי טוב בארץ לעבירות מחשב וסייבר. הגעתי אליו אחרי שעברתי עורך דין חאפר שאיכזב מאוד. עו"ד שאול עשה עבודה מרשימה לאללה! שוקראן חביבי
Wisam F.
Wisam F.
20:51 29 Jun 20
עו"ד מתחשב ענייני שממש הציל אותי ואת משפחתי..
Roy K.
Roy K.
09:05 23 Oct 17
תמיד תודה
איציק א.
איציק א.
18:57 05 Apr 16
ממליצים בחום!
יהודה ושלהבת ש.
יהודה ושלהבת ש.
13:38 05 Apr 16
בתור אחד שחלק איתו חדר כמתמחה בפרקליטות מחוז תל אביב פליל, אוכל לומר בלב שלם שהוא אחד המוכשרים שנתקלתי בהם...
לואי ע.
לואי ע.
03:58 05 Apr 16
אלוף
אורטל ל.
אורטל ל.
18:13 04 Apr 16
ממליץ.
Joe A.
Joe A.
23:22 05 Mar 16
עורך דין מעולה!! יחס אישי מצויין!שירות אמין הגון ויסודימומלץ ביותר!!!
dor E.
dor E.
21:25 26 Feb 16
העורך דין הפלילי ה כ י מקצועי, יסודי וחד!!!
נטע צ.
נטע צ.
20:21 20 Feb 16
עו"ד מקצוען!
נדב ש.
נדב ש.
20:09 20 Feb 16
אנושי, ישר אמין ונאמן
שירלי ר.
שירלי ר.
19:47 20 Feb 16
מקצועי, אחראי ואמין.
Ronen A.
Ronen A.
19:15 20 Feb 16
קודם כל אדם מדהים, ולאחר מכן עורך דין מנוסה הבקיא ברזי המשפט. עלה והצלח!
אסף ד.
אסף ד.
18:36 20 Feb 16
מבריק
אליהו א.
אליהו א.
18:26 20 Feb 16
.אמין חד ומפולפל
yacov y
yacov y
18:25 20 Feb 16
מלך
Carmel A.
Carmel A.
17:11 20 Feb 16
עו"ד שאול אלבז, עו"ד ברמה גבוהה, הן ברמה המקצועית והן ברמה האישית, בעל יחסי אנוש מעולים ושירות מקצועי, אמין ואדיב ביותר. מומלץ מאוד!
עדי משה ב.
עדי משה ב.
16:59 20 Feb 16
מקצועי ואמין!
Nir R.
Nir R.
16:51 20 Feb 16
מקצועי ואמין !!
הודיה ש.
הודיה ש.
16:43 20 Feb 16
עו״ד שאול אלבז הוא עו״ד מצוין ומומלץ מאוד! לא תתאכזבו. מקצועי מאוד,אמין ונעים הליכות.
Sharon S.
Sharon S.
16:35 20 Feb 16
אדם שמבין עניין בעל תשוקה וכישרון למקצוע
Yotam H.
Yotam H.
16:32 20 Feb 16
js_loader
לשיחת ייעוץ עם עו״ד אלעד שאול, ללא עלות וללא התחייבות, חייגו עכשיו!
עורך דין אלעד שאול רקע שקוף
זקוקים לייעוץ?
השאירו פרטים ונשוב אליכם במהרה
הנושא דחוף? חייגו 24 שעות ביממה