חוק לצמצום השימוש במזומן

ביום 18.03.2018, פורסם ברשומות, חוק צמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018, במאמר זה, מסביר עורך דין אלעד שאול, על החוק לצמצום השימוש במזומן, מטרותיו, ההגבלות בחוק וסמכויות האכיפה המנהליות והפליליות בו. עורך דין אלעד שאול מתמחה בייצוג בעבירות צווארון לבן ועבירות הלבנת הון, ומשמש עורך דין פלילי ללקוחות פרטיים וחברות, בעל שנות ותק רבות.

מטרת החוק, לקבוע הגבלות על השימוש במזומן ובשיקים סחירים, במטרה לצמצם את ההון השחור, הלבנת הון ומימון טרור וכן לסייע במאבק בפשיעה הכלכלית ובפשיעה הפלילית, לרבות העלמות מס ועבירות כלכליות הפוגעות בקופת המדינה. החוק מיישם, הלכה למעשה, את המלצות הוועדה הבין-משרדית לבחינת צמצום השימוש במזומן במדינת ישראל.

הוועדה הוקמה בהחלטת ממשלה ונכחו בה בין היתר, נציגי רשות המיסים, משטרת ישראל, משרד המשפטים, הרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור, מנהל הכנסות המדינה, משרד האוצר ובנק ישראל.

 

הגבלת שימוש במזומן

החוק מתיר עסקאות בהן ניתן להעביר תשלום במזומן, לעסקאות בהן מחיר העסקה הוא:

  1.  עד 11,000 ש"ח, כאשר נותן או מקבל התשלום הינו עוסק.
  2.  עד 50,000 ש"ח, כאשר שני הצדדים לעסקה אינם עוסקים.
  3.  עד 55,000 ש"ח, כאשר אחד הצדדים לעסקה הוא תייר.
  4.  עד 11,000 ש"ח לגבי קבלה או תשלום במזומן של שכר עבודה, תרומה, או הלוואה, למעט הלוואה שנותן גוף פיננסי מפוקח.
  5.  עד 50,000 ש"ח לגבי קבלה או תשלום במזומן של מתנה.
  6.  עורכי דין ורואי חשבון לא יקבלו סכום במזומן, מעבר לסכומים האמורים לעיל בסעיפים 1 עד 5, כאשר הם נותנים שירות עסקי ללקוח, כהגדרתו בסעיף 8ב' לחוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000.

 

ההגבלות שנקבעו לשימוש במזומן לא יחולו בנוגע לקבלת מזומן על ידי רשויות המדינה; ההגבלות לא יחולו בנוגע עסקאות של תשלום במזומן בין קרובי משפחה, כהגדרתם בחוק, שאינו תשלום בגין שכר עבודה. בנוסף, נקבע כי לתקופה של שנתיים, מיום פרסום החוק ברשומות, גם גמ"חים (מוסדות גמילות חסדים), יהיו רשאים לתת הלוואות במזומן, בדומה לגופים פיננסיים מפוקחים.

 

הגבלת שימוש בשיקים

החוק קובע גם הגבלות על שימוש בשיקים והסבת שיקים, הכוללות, את ההגבלות הבאות :

  1.  איסור על הסבת שיק או על קבלת שיק מוסב, בלי שפרטי המסב נקובים על השיק
    (שיק "פתוח" או שיק "מוסב על החלק"), כאשר מוסר השיק או מקבל השיק הוא עוסק.
  2.  איסור כאמור בשיק העולה על 5,000 ש"ח כאשר מוסר ומקבל השיק אינם עוסק.
  3.  לבנק יהיה אסור לפרוע שיק בו חסר שם הנפרע או שיק מוסב שעולה על 10,000 ש"ח אם השיק הוסב יותר מפעם אחת. או פעמיים בלבד, אך רק אם ההיסב השני הוא לגוף פיננסי מפוקח או אם לא נקובים בו שמות המסב והנסב ומספר הזהות של המסב.

 

סמכויות פיקוח ואכיפה

החוק מעניק לרשות המיסים סמכויות פיקוח ואכיפה,כמו כן, קובע הוראות שונות שנועדו לאפשר את אכיפת החובות הקבועות בו, וביניהן קביעת כללים שיחייבו עוסקים בהחזקת אמצעי ייעודי המשמש לקריאת כרטיסי חיוב או סליקה באמצעי אלקטרוני אחר.

בנוסף, החוק קובע חובה על עוסק לתעד את אמצעי התשלום שבאמצעותו שילם תשלום או קיבל תקבול וכן מטיל חובה על כל מי שרוכש זכויות במקרקעין לכלול בהצהרה, המוגשת לפי סעיף 73 לחוק מיסוי מקרקעין, פרטים לעניין אמצעי התשלום שבו ניתנה התמורה.

בנוסף לכך, קובע החוק שיעורים של עיצומים כספיים שיוטלו על עוסקים, וקנסות שיוטלו על מי שאינו עוסק, במקרים שבהם הופרו הוראות החוק לצמצום השימוש במזומן וההגבלות הקבועות מכוחן, וזאת בהתאם לסכום ההפרה. עורך דין פלילי אלעד שאול מסביר כי החוק קובע עבירה פלילית של מעשה מרמה שבוצע בניסיון להתחמק מהאיסורים הקבועים בחוק, שבצידה שלוש שנות מאסר – עבירת פשע.

בנוסף, קובע החוק כי לאחר שנה (מיום 1 בינואר 2019), שר האוצר יבחן את הסכומים הקבועים לעיל, ויהיה רשאי להפחית את הסכומים כך:

  1.  במקום 11,000 ש"ח, הסכום יופחת ל- 6,000 ש"ח.
  2.  במקום 50,000 ש"ח, הסכום יופחת ל- 15,000 ש"ח אלא אם מדובר בקניית כלי רכב.
  3.  החוק מחריג, לתקופה של שלוש שנים, עסקאות שבוצעו במזומן עם תושבי האזור או תושבי המועצה הפלסטינית.
  4.  במקביל, קובע החוק מנגנון של דיווח על עסקאות אלו לרשות לאיסור הלבנת הון ומימון טרור בסך של מעל 50,000 ש"ח.

 

החוק ייכנס לתוקפו ביום 1 בינואר 2019.

 

ההשלכות הפליליות בחוק לצמצום השימוש במזומן

במסגרת ההיערכות לכניסתו לתוקף של החוק לצמצום השימוש במזומן – ביום 1.1.2019, מפרסמת רשות המיסים חוזר ובו הנחיות מפורטות לקראת כניסתן לתוקף של הוראות החוק. רשויות המס במדינת ישראל נערכות לקראת אכיפה מחמירה בחוק זה על מנת למגר את הפשיעה הפלילית והכלכלית וכן לצמצום ההון השחור.

במאמר זה, עורך דין אלעד שאול ירחיב את היריעה ויסביר (ראו מאמר נוסף: שימוש במזומן ושיקים – הגבלות בחוק לצמצום השימוש במזומן) על התייחסותן של רשויות המס ורשויות האכיפה במדינה לחוק זה, וכן על סמכויות האכיפה הפליליות והמנהליות שבו כנגד אנשים פרטיים, עוסקים וחברות.

עורך דין אלעד שאול מתמחה בעבירות צווארון לבן, מיסים, הלבנת הון ופשיעה כלכלית, מייצג לקוחות פרטיים וחברות, אנשי ציבור, רואי חשבון ודמויות מפתח בצמרת העסקית של מדינת ישראל, בעל נסיון משפטי ושנות ותק רבות. כפי שהוסבר, החוק כולל, בין היתר, הגבלות על השימוש במזומן ובשקים וכן חובת תיעוד אמצעי תשלום ותקבול.

ההגבלות חלות באופן גורף על כל אדם, תוך התייחסות נקודתית והבחנה בין: עוסק, אדם שאינו עוסק, תייר, רואה חשבון ועורך דין, בעת מתן "שירות עסקי" ללקוח. בחוק נקבע כי יוטל עיצום כספי או קנס מנהלי על מפרי החוק, בהתאם לסיווגם וכן עונשי מאסר בשל מעשי מרמה.

רשויות האכיפה במדינה פועלות כדי לצמצם את ההון השחור, הלבנת הון ומימון טרור וכן לסייע במאבק בפשיעה הכלכלית ובפשיעה הפלילית המאורגנת, לרבות עבירות מס ועבירות כלכליות הפוגעות בקופת המדינה.

 

הסנקציות כנגד מפרי חוק צמצום השימוש במזומן

החוק מתיר עסקאות בהן ניתן להעביר תשלום במזומן, בעסקאות בהן מחיר העסקה הוא:

  1.  עד 11,000 ש"ח, כאשר נותן או מקבל התשלום הינו עוסק.
  2.  עד 50,000 ש"ח, כאשר שני הצדדים לעסקה אינם עוסקים.
  3.  עד 55,000 ש"ח, כאשר אחד הצדדים לעסקה הוא תייר.
  4.  עד 11,000 ש"ח לגבי קבלה או תשלום במזומן של שכר עבודה, תרומה, או הלוואה, למעט הלוואה שנותן גוף פיננסי מפוקח.
  5.  עד 50,000 ש"ח לגבי קבלה או תשלום במזומן של מתנה.
  6.  עורכי דין ורואי חשבון לא יקבלו סכום במזומן, מעבר לסכומים האמורים לעיל בסעיפים 1 עד 5, כאשר הם נותנים שירות עסקי ללקוח, כהגדרתו בסעיף 8ב' לחוק איסור הלבנת הון, התש"ס-2000.

 

הסנקציה על הפרתו של עוסק היא עיצום כספי.

הסנקציה על הפרה של עוסק היא הטלת עיצום כספי, שיעור העיצום הכספי נגזר מסכום ההפרה. שימו לב, כל עיצום כספי שיוטל יפורסם באתר רשות המסים ויכלול, בין היתר, את הפרטים הבאים של מפר החוק: דבר הטלת העיצום הכספי, מהות ההפרה, סכום העיצום הכספי שהוטל, ופרטים על המפר.

מהו סכום ההפרה? סכום ההפרה הוא הסכום ששולם במזומן, הסכום ששולם בשיק או בשיק המוסב, מבלי שצויינו כל הפרטים הנדרשים בחוק – אם הפרתם חוק החישוב של שיעור העיצום הכספי שיוטל עליכם יחושב כך – סכום ההפרה עד 25,000 ש״ח – שיעור העיצום הכספי הוא 15%. סכום ההפרה מעל 25,000 ש״ח ועד 50,000 ש״ח – שיעור העיצום הכספי הוא 20%. סכום ההפרה מעל 50,000 ש״ח – שיעור העיצום הכספי הוא 30%.

 

הסנקציה על הפרתו של אדם פרטי היא קנס מנהלי

הסנקציה על הפרה של אדם פרטי היא הטלת קנס מנהלי, שיעור הקנס המנהלי (כספי) ייקבע בחקיקה.

עורכי דין אלעד שאול ושות׳

ייצוג משפטי מוביל בתחומי המשפט הפלילי!

 

האכיפה הפלילית באשר למעשה מרמה

מי שייקבע כי עבר על הוראות חוק זה במרמה, במטרה להתחמק מהוראות החוק לצמצום השימוש במזומן, צפוי להיחקר ואף להיות מוגש כנגדו כתב אישום פלילי. יתנהלו כנגדו הליכים פליליים בבית המשפט שהעונש בצידם הוא 3 שנות מאסר, במידה ויורשע. המעשים הפליליים בגינם יוגש כתב אישום : פיצול עסקאות, פיצול שכר עבודה, פיצול תרומה/מתנה/הלוואה וכן רישום פרטים כוזבים במסמך.

לאור החשיבות הרבה שנותנות רשויות האכיפה וההערכות הרבה לקראת כניסתו של חוק זה, מומלץ להיוועץ בעורך דין פלילי בעל מומחיות בעבירות צווארון לבן ועבירות כלכליות. הוזמנתם לחקירה או הוגש נגדכם כתב אישום פלילי – המלצתנו הראשונה, אשר מגובה בניסיון רב שנים, היא כי תיוועצו בהקדם האפשרי בעורך דין צווארון לבן, אשר מתמחה בהליכים בפליליים ויגן על זכויותיכם בחקירה או בבית המשפט.

 

סייגים להפעלת החוק

ההגבלות שנקבעו לשימוש במזומן לא יחולו בנוגע לקבלת מזומן על ידי רשויות המדינה; ההגבלות לא יחולו בנוגע לעסקאות של תשלום במזומן בין קרובי משפחה, כהגדרתם בחוק, שאינו תשלום בגין שכר עבודה.

 

סמכויות פיקוח ואכיפה

כאמור, החוק מעניק לרשות המיסים ולרשויות האכיפה במדינת ישראל סמכויות פיקוח ואכיפה, הטלת עיצומים וקנסות מנהליים וחמור מכך, הגשת כתבי אישום כנגד מי שיוכח שהפר חוק במרמה. שימו לב, כל עיצום כספי שיוטל יפורסם באתר רשות המסים ויכלול בין היתר את פרטיו של המפר. כדאי להיערך מראש ולוודא כי הינכם מבינים ועומדים בדרישות החוק, אשר ייכנס לתוקפו ביום 1 בינואר 2019.

לצורך קבלת ייעוץ משפטי מעורכי דין פליליים בעלי התמחות מיוחדת בעבירות צווארון לבן, מיסים ועבירות כלכליות ניתן ליצור קשר עם משרדנו, אלעד שאול ושות׳, בטלפון 03-7775555. במשרדנו עורכי דין בעלי מומחיות ושנות ניסיון רבות ברשות המיסים ובפרקליטות, עורכי דין אשר יעשו כל שבידם לייעץ ואף להגן על זכויותיכם בחקירה ובתי המשפט.

 

יישומים לעזרת הציבור

במאמר זה של משרדנו, מפרט עו״ד אלעד שאול שותף מייסד במשרד אלעד שאול ושות' המתמחה בעבירות צווארון לבן, מיסים, הלבנת הון ופשיעה כלכלית, בעל נסיון משפטי ושנות ותק רבות, על שני סימולטורים חדשים שפרסמה לאחרונה רשות המיסים לצורך מתן עזרה לציבור, לאחר כניסתו לתוקף של חוק צמצום השימוש במזומן, התשע"ח-2018, אשר נכנס לתוקפו בתאריך 1.1.2019. 

כאמור, רשות המיסים השיקה שני יישומים לחוק לצמצום השימוש במזומן. האחד – סימולטור המאפשר לחשב מה הסכום המרבי המותר לתשלום במזומן בעסקה מסוימת וכן חישוב סכום ההפרה והסנקציה בגינה והשני – יישום לעדכון ולהשלמת פרטי אמצעי תשלום ע"י רוכש זכות במקרקעין.

מטרת החוק, לקבוע הגבלות על השימוש במזומן ובשיקים סחירים, במטרה לצמצם את ההון השחור ולסייע במאבק בפעילות פלילית לרבות פשיעה חמורה, העלמות מס, והלבנת הון ומימון טרור.

 

היישום הראשון

היישום הראשון הוא סימולטור המאפשר למשתמש לבדוק ולחשב מה הסכום המרבי המותר לתשלום במזומן בעסקה מסוימת וכן חישוב של סכום ההפרה והסנקציה שתנקוט הרשות כנגד המפרים בגין אותו סכום.

הסימולטור נועד לסייע לציבור לכלכל מראש את צעדיו, למלא אחר הוראות החוק ולהימנע מלעבור בשוגג על הוראות החוק. הסימולטור מאפשר לחשב מהו הסכום המרבי המותר לתשלום במזומן, בהתאם לנתוני עסקה שמוזנים וכן מאפשר לראות מה גובה הסנקציה הכספית שתוטל בגין הפרה של החוק, שוב בהתאם לנתוני עסקה שמוזנים.

 

היישום השני

היישום השני הוא סימולטור המאפשר לעדכן ולהשלים את פרטי אמצעי תשלום, על ידי רוכש זכות במקרקעין. בהתאם לחוק לצמצום השימוש במזומן נדרש כל רוכש זכויות במקרקעין, בעת הגשת הצהרה, לפרט מהם אמצעי התשלום בעבור עסקת המקרקעין. הפירוט, שיוזן ביישום, כולל את שווי העסקה ואת הסכומים ששולמו בכל אמצעי תשלום (מזומן / העברה בנקאית (משכנתה) / המחאה/ אחר).

במקרים בהם אמצעי התשלום לא ידועים לרוכש בעת הגשת ההצהרה, הוא נדרש להשלים את המידע עד תום שישה חודשים ממועד מסירת החזקה במקרקעין.

 

סמכויות פיקוח ואכיפה

כאמור, החוק להגבלת השימוש במזומן מעניק לרשויות האכיפה במדינת ישראל סמכויות פיקוח תוך הטלת עיצומים וקנסות מנהליים ואף חמור מכך, הגשת כתבי אישום כנגד מי שיוכח שהפר את החוק במרמה. חשוב לדעת, כל עיצום כספי שיוטל על מפר יפורסם באתר רשות המסים ויכלול, בין היתר, את פרטיו המלאים של המפר. כדאי להיערך מראש ולוודא כי הינכם מבינים ומבצעים את הקבוע בדרישות החוק, אשר ייכנס לתוקפו ביום 1 בינואר 2019.

 

אלעד שאול ושות'׳, משרד עורכי דין פליליים בעלי התמחות בעבירות כלכליות

לצורך קבלת ייעוץ משפטי מעורכי דין פליליים בעלי התמחות מיוחדת בעבירות צווארון לבן, מיסים ועבירות כלכליות ניתן ליצור קשר עם משרדנו: אלעד שאול ושות', מענה וזמינות 24/7 במספר: 03-7775555 במשרדנו עורכי דין בעלי מומחיות ושנות ניסיון רבות הן ברשות המיסים והן בפרקליטות, עורכי דין אשר יעשו כל שבידם לייעץ ואף להגן על זכויותיכם מול רשויות האכיפה, בחקירה ובבתי המשפט.

5 מתוך 5 - (1 הצבעות)
זקוקים לייעוץ אישי בנושא חוק לצמצום השימוש במזומן?
השאירו פרטים ונשוב אליכם במהרה:
תרצו לחזור לנקודה מסוימת בכתבה?
כותב המאמר
Picture of עורך דין אלעד שאול
עורך דין אלעד שאול
שותף מייסד במשרד. מעורכי הדין הפליליים המובילים בישראל, יוצא פרקליטות מחוז תל-אביב ובוגר האוניברסיטה העברית בירושלים. נחשב לאחד המומחים הבולטים בתחומי עבירות מחשב, סייבר, מרמה והונאה ועבירות צווארון לבן. מוסמך מטעם גופי ממשל בארץ, באירופה ובארה"ב לניהול סיכוני סייבר, הגנת הפרטיות וניהול משברים.

עו"ד אלעד שאול בפייסבוק • עו"ד אלעד שאול ביוטיוב • מייל אישי [email protected]

מאמרים נוספים בתחום
עורך דין אלעד שאול רקע שקוף
זקוקים לייעוץ?
השאירו פרטים ונשוב אליכם במהרה
הנושא דחוף? חייגו 24 שעות ביממה
לקוחות ממליצים
מקצועי, חריף, מפולפל!
Shiran ben H.
Shiran ben H.
08:16 25 Jul 24
עו"ד מקצוען עם חשיבה מחוץ לקופסה, הפועל תוך אסטרטגיה הטובה ביותר במסגרת החוק והפסיקה, כדי להביא לתוצאה משפטית הטובה ביותר עבור הלקוח.
Sima A.
Sima A.
03:47 25 Jul 24
עורך דין מקצועי עם חוש הומור משובח😁
eyal E.
eyal E.
21:32 24 Jul 24
אלעד פשוט אלוף! הוא מכיר את החוקים בצורה יסודית, פשו לסמוך עליו!
בר א.
בר א.
20:56 24 Jul 24
עו״ד אלעד אחד הגדולים בתחום ונשמה טובה עם ראש יצרתי הומוריסטי ריאליסטי אינטליגנטי בצורה חזקה וחבל אחר מהסטנדרט,אני איתך🙏🏼❤️
א. א.
א. א.
18:55 24 Jul 24
מקצועי נחוש ואמיןממליצה על אלעד בחום!
shani K.
shani K.
18:24 24 Jul 24
עורך דין מקצוען, אמין, איכותי!מעביר תוכן והסברים בצורה ברורה ורהוטה
זיו א.
זיו א.
18:21 24 Jul 24
איש אשכולות מקצועי ומיומן. ממליצה בחום.
Rinat E.
Rinat E.
18:17 24 Jul 24
משרד של מקצוענים,שירות מעל ומעבר ללקוחות💪🏾👌🏾
Yechiel M.
Yechiel M.
18:05 24 Jul 24
שירות מקצועי, משרים תחושת ביטחון וסדר מהרגע הראשון.
Ori L.
Ori L.
18:02 24 Jul 24
מקצועי ביותר
תמיר כ.
תמיר כ.
18:02 24 Jul 24
בן אדם מבריק ומקצוען.עורך דין שאפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות 👌
Rotem H.
Rotem H.
18:02 24 Jul 24
שירות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.מס 1 בתחום!!!הבחירה בעו״ד אלעד שאול היא חד משמעית הבחירה בניצחון!!!
רחל ק.
רחל ק.
17:38 24 Jul 24
מקצועי אדיב ישר והגון ביותר
lev G.
lev G.
17:34 24 Jul 24
עורך דין חריף, לב ענק והכי חשוב אוהב ישראל.
רותם-בל י.
רותם-בל י.
16:52 24 Jul 24
עורך דין מספר אחת!מקצוען עם ידע נרחב, ממליץ בחום
נתי ח.
נתי ח.
15:25 24 Jul 24
מספר 1 בתחום!!!!!
Moran M.
Moran M.
14:40 24 Jul 24
עו"ד אלעד שאול היקר!מקצוען אמיתי 👌🏻ממדרגה ראשונה 🥇רמה אחת מעל כולם 🏆מומלץ בחום ❤️
רותי כ.
רותי כ.
13:04 24 Jul 24
עורך דין מספר אחת.חריף ומקצוען, ממליצה בחום.
yehudit A.
yehudit A.
12:27 24 Jul 24
אלעד שאול עו"ד בחסד עליון!!תודה על הכלושנפגש בשמחות רק
diana Y.
diana Y.
11:46 24 Jul 24
עורך דין מעולה,עם ניסיון גדול בתחום,הוא לא בא לשחק הוא בא לעבוד והוא רציני,ממליץ
Rangers M.
Rangers M.
11:38 24 Jul 24
עו״ד מהשורה הראשונה! ממליצה בהחלט לכל מי שצריך את תחום ההתמחות שלו ובכלל.תודה על הכל ☺️
Oshrat B.
Oshrat B.
11:36 24 Jul 24
חייבת להמליץ על עו"ד אלעד שאול, עורך דין הכי ומקצועי וחד מחשבה, אמין,ישר,וחריף שיש!תמיד זמין לכל שאלה, ובעיה, מבהיר הכל באופן ברור ומקצועי, אין תהיות או פינות לא סגורות,מענה מהיר בכל שעה ביום, עו"ד אלעד שאול מקנה שקט נפשי לאורך כל הדרך, ממליצה בחום ללא צל של ספק שתיהיו מרוצים!.תודה רבה עו"ד אלעד על עבודת הקודש שלך.
Odelia P.
Odelia P.
11:20 24 Jul 24
עו"ד אלוף!!
תהלה-רעות ב.
תהלה-רעות ב.
11:11 24 Jul 24
מקצוען אמיתי! המלצה חמה
Tomm V.
Tomm V.
11:09 24 Jul 24
התייעצתי עם עו"ד אלעד. התרשמתי מעורך דין ובן אדם ברמות הגבוהות ביותר, נתן את המענה המהיר והמקצועי ביותר שיכלתי לקבל.
Guy S.
Guy S.
11:08 24 Jul 24
יחס מעולה, עורך דין שמפנה את עצמו לטובת הלקוח תמיד.אם אצטרך עורך דיו שוב אחזור תמיד!
אוריאל פ.
אוריאל פ.
10:48 24 Jul 24
עו"ד בין החריפים בארץ. נלחם עם השיניים (והשכל) כדי להוציא אותך מכל צרה!
Tomer A.
Tomer A.
08:09 24 Jul 24
שירות מצויין !שנון, חברותי והכי חשוב - מקצוען !
Marom A.
Marom A.
08:00 24 Jul 24
עו"ד בהחלט מקצועי. יחס מאוד מקצועי. בעל ידע רב
Orit E.
Orit E.
07:36 24 Jul 24
העו"ד מספר 1
הדר ו.
הדר ו.
07:16 24 Jul 24
אלוף העולם בהתגלמותו
Ygal T.
Ygal T.
07:01 24 Jul 24
משרד עו״ד הכי מיקצועי שתכירו. אמין עם שרות ברמה הכי גבוהה שיש!!
Dor M.
Dor M.
06:57 24 Jul 24
תותח!!!
Yinon B.
Yinon B.
06:54 24 Jul 24
אני ממליץ בחום רב על עו"ד אלעד שאול.אדם רב תושייה, חכם מאוד, נבון, ויעיל מאוד מאוד.ממליץ בכל פה
מאור ו.
מאור ו.
06:50 24 Jul 24
אדם מיוחד עם ידע מדהים והמון אכפתיות ורצון לעזור בגובה העיניים.. תצליח תמיד
נטלי ס.
נטלי ס.
06:48 24 Jul 24
העו"ד בתחום הפלילי הכי מקצועי שיש.
אור ל.
אור ל.
06:47 24 Jul 24
משרד איכותי ורציני. בקיאים בחומר החוקתי ברמה גבוהה. אדיבים ושמחים לענות לשאלות. בהחלט משרד שאפשר לסמוך עליו. המשיכו כך! עלו והצליחו!
Eilon H.
Eilon H.
06:45 24 Jul 24
עו"ד ברמה גבוההמתן שירות אישי ואיכותי.
Renana Amiel Ben H.
Renana Amiel Ben H.
06:45 24 Jul 24
שירות מקצועי ביותר ואדיבות רבה,יחסי אנוש מעולים.ממליצה בחום.
תהל ע.
תהל ע.
06:41 24 Jul 24
עו״ד אלוף משכמו ומעלה וכל מילה מיותרת!
Meital D.
Meital D.
06:41 24 Jul 24
איש נדיר וטובנהנה לעקוב אחריו
חזקי ג.
חזקי ג.
06:39 24 Jul 24
ע"וד דין אם לב ונשמה נותן הרבה מעבר לע"וד אין עלייך תודה אלעד שאול
ישי ר.
ישי ר.
06:10 24 Jul 24
אלעד היקר ושות' מקצועיים ביותר בתחום. השירות אדיב, מסביר הכל באופן מפורט ומאפשר ללקוח להבין את התיק ואת ההשלכות של כל צעד שיעשה.מי שכבר נכנס לסיפור שמצריך עו"ד בסמיכות אליו, שיזכור את השם אלעד שאול, וכבר חצי מהבעיה נפתרה.מומלץ בחום.
אוהד כ.
אוהד כ.
05:55 24 Jul 24
עורך דין שאול ממה שלמדתי להכיר ולעקוב עורך דין רציני שחושב מחוץ לקופסא ותמיד דואג ללקוחות שלו ותמיד יעשה הכל בשבילם במסגרת החוק בכל שעה .
דודו ס.
דודו ס.
05:37 24 Jul 24
חד כמו תער, שירות מקצועי, מספר 1 בתחום.
דוד ה.
דוד ה.
05:14 24 Jul 24
עו''ד מהשורה הראשונה, אנושי ומקצוען!מומלץ ביותר
מנדי ב.
מנדי ב.
04:56 24 Jul 24
מקצוען, חד וברור. כל מה שצריך מעו"ד בתחום הזה.מומלץ!
בן פ.
בן פ.
04:53 24 Jul 24
מקצועי ורהוט , שנון ובעל קריזמה שחסרה לכמה מעו״ד שאני מכירה
Shira C.
Shira C.
04:43 24 Jul 24
בכל יום רואים אלפי עורכי דין אבל לא בכל יום רואים עורך דין שתופס את תשומת הלב שלך, שמדבר ממקום כנה ואמיתי, שמשדר רצינות חכמה ומקצועיות, אחד כזה שעושה למקצוע עריכת הדין שם טוב.מבחינתי ככה צריך להיות הסטנדרט של כל עורך דין, קודם כל בנאדם אחרי זה עורך דין ממולח מקצוען. תודה שבאנו.
Gal B.
Gal B.
00:08 24 Jul 24
מספר 1 בתחומו! עו״ד מקצועי, יסודי ואנושי.נותן שירות ברמה גבוהה וקפדנית, ממליצה בחום.
אורלי ג.
אורלי ג.
23:30 23 Jul 24
אם אתם מחפשים עו״ד מבריק, מקצועי, סופר שירותי וכנה אלעד זה האיש!ממליץ בחום.
Zevi P.
Zevi P.
23:14 23 Jul 24
אלוף, קשוב, ומקצועי
לאה מ.
לאה מ.
22:52 23 Jul 24
עורך דין מקצוען שנותן את האמת בפרצוף בלי מסכות.
שמואל ב.
שמואל ב.
22:52 23 Jul 24
עורך דין מס׳ 1!!!!!🏆
rozan A.
rozan A.
22:50 23 Jul 24
נאמן לדרכו, ולטובת עמו. בין העו"ד הבודדים עם עקרונות שלא מתייפיפים.
שרה ש.
שרה ש.
22:41 23 Jul 24
מקצועניות וכנות
ריקי רוזנפלד // א.
ריקי רוזנפלד // א.
22:40 23 Jul 24
עורך דין ענייני שלא מפחד להגיד את האמת גם אם היא כואבת!
ori Z.
ori Z.
22:40 23 Jul 24
משדר ידע רב ומקצועיות
ruchami E.
ruchami E.
22:33 23 Jul 24
אלוף!!
Batsheva B.
Batsheva B.
22:25 23 Jul 24
משרד של מקצוענים
שמעון ב.
שמעון ב.
22:21 23 Jul 24
כריש ללא ספק
מיכל ק.
מיכל ק.
22:00 23 Jul 24
לא צרכתי את שירותיו של אלעד שאול כעו״ד אך התרשמתי מתכונותיו הבולטות שודאי מעידות על בעל המקצוע שהוא. ניכר שמדובר באדם ישר והגון.
Shira B.
Shira B.
21:58 23 Jul 24
אלעד היקר עורך דין הגון וישר,פניתי אליו לצורך ייעוץ וקיבלתי מענה מהיר, חד ומקצועי ביותר.ממליצה בחום רב!
keren S.
keren S.
21:55 23 Jul 24
מקצוען, יסודי ואנושי!
Roni C.
Roni C.
21:53 23 Jul 24
לא תמצאו בן אדם ישר אמין ומקצועי כמו אלעד!שווה כל שקל!
נתן ל.
נתן ל.
21:45 23 Jul 24
js_loader
לשיחת ייעוץ עם עו״ד אלעד שאול, ללא עלות וללא התחייבות, חייגו עכשיו!